Komputerowe Sztuczki Strona Główna

Jak automatycznie wyłączyć komputer z Windowsem?

Windows niestety nadal nie oferuje prostego narzędzia do wyłączenia systemu o zadanej godzinie i czasie. Gdy prowadzimy firmę to nie mamy pewności czy nasi pracownicy po pracy wyłączą komputer a przecież nie będziemy codziennie zostawać do końca pracy i sprawdzać czy każdy komputer jest wyłączony. Poniższy poradnik możemy także wykorzystać jeżeli chcemy kontrolować czy nasze dziecko za dużo czasu nie spędza z komputerem.

Z pomocą przyjdzie nam stary poczciwy Harmonogram Zadań(Task Scheduler). Dzięki czemu nie będziemy musieli się martwić o wyłączenie komputera. Ważne aby dziecko/pracownicy pracowali na kontach z ograniczeniami, a wszelkie kroki z poradnika aby wykonać na koncie z uprawnieniami administracyjnymi. Czytaj dalej lub obejrzyj poradnik na naszym kanale YouTube

Uruchamiamy harmonogram zadań:


1. Klikamy Start a następnie "Programy"(All Programs).
2. Wybieramy następnie Akcesoria(Accesories)->Nardzędzia systemowe(System Tools)->Harmonogram Zadań(Task Scheduler).

Powinno nam się pojawić okno podobne do tego niżej na rysunku.

Okno główne harmonogramu zadań Windows - zrzut
Harmonogram zadań, główne okno
programu (Kliknij aby powiększyć)

Planujemy zadanie automatycznego wyłączenia komputera:


1. Z kolumny po prawej w harmonogramie zadań wybieramy Utwórz nowe zadanie(Create Task).
2. W pierwszej zakładce nadajemy nazwę np. "Close System".
3. Następnie klikamy na przycisk Zmień użytkownika lub grupę.
4. Wybieramy sekcję "Zaawansowane".
5. Klikamy na "Wyszukaj teraz" aby wyświetlić listę, któremu kontu chcemy wyłączyć komputer.
6. Ze znalezionych wyników wybieramy użytkownika, któremu zamkniemy system. Zatwierdzamy klikając ok i przechodzimy z powrotem do głównej karty.
7. W pierwszej zakładce wybieramy dodatkowo: Uruchom jeżeli użytkownik jest zalogowany lub nie.
8. Przechodzimy do karty: "Wyzwalacze"(Triggers) i klikamy na Nowy.
9. Ustawiamy tam datę, godzinę i cykle kiedy ma się wyłączać komputer. Możemy wybrać kilka wyzwalaczy dla jednego zadania, w przypadku gdy np. komputer ma się wyłączać 2 razy w ciągu dnia cotydzień lub codziennie. W każdym razie to już kwestia indywidualnych preferencji.
10. Następnie przechodzimy do zakładki "Akcje" i klikamy "Nowa".
11. W nowym oknie wybieramy "Uruchom program".
12. Klikamy na przeglądaj i po kolei przechodzimy foldery: Dysk C:(lub partycja z windowsem)->Windows->System32->Shutdown.exe po czym klikamy "Otwórz" a następnie "Ok" aby zamknąć okno nowej akcji.
13. Przechodzimy do następnej zakładki i odznaczamy opcję: "Uruchom zadanie tylko jeżeli komputer korzysta z zasilania sieciowego."
14. Klikamy na "Ok".
15. Wybieramy teraz konto z uprawnieniami administracyjnymi i podajemy hasło po czym klikamy "Ok".
16. Zamykamy "Harmonogram zadań" krzyżykiem w prawym górnym rogu okna.

Teraz nasz komputer będzie wyłączać się automatycznie o określonej godzinie.



  1. Strona Główna




  2. Windows




  3. Oprogramowanie Systemowe




  4. Ustawienia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz